Ansatte på NGH
Hvem skal du have i spansk? Tjek alle lærerne ud her.
Kontorets åbningstid er mandag - fredag kl. 07.45 - 15.30 med pause for både telefoner og besøg kl. 10-11.
Tlf: 55 72 06 76
Vi henviser til pedelkontoret, hvis du har et akut behov for hjælp uden for åbningstiden.
Skolens kontor er placeret til højre i aulaen ved siden af rektors kontor.
Kontorets opgaver er bl.a.:
- at styre daglige skemaændringer og ekspedere meddelelser af almen interesse til lærere og elever. Dette sker via skolens IT-platforme og/eller gennem klassens lærere eller klasserepræsentanter. Alle elever har pligt til at holde sig orienteret.
- at ekspedere ansøgninger om befordringsgodtgørelse.
- at udstede attest for skolegang.
- at opbevare glemte sager af en vis værdi (penge, punge, smykker, ure m.m.)
- yde hjælp ved sygdom og tilskadekomst. Kontoret råder over forbindingskasse og rekvirerer om nødvendigt sygetransport.
- at føre elevkartotek og registrere flytning. Vores elever skal meddele kontoret, hvis der sker ændringer i navn, adresse, telefonnumre eller email-adresser. På den måde kan skolen kontakte eleverne fx i forbindelse med ændringer af eksamenstidspunkt.
Skolens vejledere står klar til at hjælpe dig med valg af valgfag og studieretning, matematik, læsevejledning m.m.
Skolens elevcoaches Signe og Simon hjælper og støtter elever med personlige og sociale problemer.
Du kan fx kontakte dem hvis:
- Du har svært ved at finde lysten og energien til at komme op om morgenen og over på skolen.
- Du er sakket bagud med dine afleveringer og mangler motivation.
- Du har langvarig sygdom.
- Der er sygdom i din nærmeste familie.
- Du føler dig stresset.
- Du oplever konflikter i klassen, med lærere, forældre eller venner.
- Du har mange negative tanker, lavt selvværd eller angst.
Du kan også kontakte dem hvis du er bekymret for en kammerat.
Som forældre kan du kontakte Signe og Simon, hvis der bekymring for dit barn.
Du træffer de to elevcoaches i undervisningstiden. De har kontor i vejleder-afdelingen, V232, i aulaplan. Du kan også kontakte dem på telefon eller mail, og lave en aftale.
“Godt igennem uddannelse” - nyt hold starter i uge 41
Godt igennem uddannelse
Er du af og til udfordret af symptomer på angst, stress og/eller depression? Og vil du gerne blive bedre til at håndtere det?
“Godt igennem uddannelse” er et selvhjælpskursus på 7 moduler, hvor kursisterne (6-14 stk.) instrueres i værktøjer, som kan hjælpe eleverne med at håndtere symptomer på stress, angst og/eller depression. De to instruktører er en studievejleder og en elevcoach, som kender til udfordringer.
Kurset evalueres normalt meget positivt, og kursisterne fortæller, at de har det nemmere i hverdagen efter deres deltagelse.
Det er ikke terapi. Man bliver ikke kureret, og man skal ikke udlevere sine følelser. Men man får redskaber til at hjælpe sig selv til en nemmere hverdag.
Kurset er kun for skolens elever. Man behøver ikke have en diagnose.
Hvis du selv oplever at have symptomer, så er du i målgruppen og kan få gavn af kurset.
Det er gratis og ligger mandage i 4. modul, evt. fravær godskrives. Første gang er d. 7. oktober.
Sig det til din lærer, en elevcoach, en vejleder eller skriv en mail til studievejleder Dorte do@ngh.nu hvis du er interesseret i at deltage eller høre mere. Gør det senest d. 26. september. Så henter jeg dig til en snak om kurset.
Åbningstider:
Alle dage kl. 8.00-13.00
På skolens bibliotek finder du både bl.a. skøn- og faglitteratur, e-bøger og dvd'er.
Biblioteket ligger i samme lokale som bogdepotet (B134).
Biblioteket kan kontaktes dagligt mellem kl. 8-14. Du kan ringe til bibliotekarer Lars Ovesen på 55 88 41 54 og Mette Trøjgård Nielsen på 55 88 41 43, eller sende en mail til NGH-BibMail@naestved-gym.dk.
Du kan kontakte Bogdepotet på tlf. 21 36 08 57.
Søg i gymnasiets biblioteksdatabase.
Der er adgang til film via Filmcentralen.dk
Se desuden nyttige links her
Biblioteket servicerer både elever og lærere og andre medarbejdergrupper med:
- Vejledning i brug af biblioteket, søgesystemet, og nationale systemer
- Vejledning i søgning i eksterne baser
- Vejledning i informationssøgning i forbindelse med forskellige opgavetyper
- Vejledning i referencehåndtering
Biblioteket modtager gerne materialeønsker fra elever, faggrupper og personale. Der tilrettelægges en relevant og konstruktiv indkøbspolitik, der modsvarer både læreres og elevers behov.
I forhold til opstilling af materialer, så anvendes samme system som på landets folkebiblioteker.
Biblioteket ønsker at være et åbent videnscenter, hvor elever og lærere mødes på tværs af faggrænser og kan udveksle ideer og synspunkter i et nærende og godt undervisningsmiljø, hvor bibliotekaren indgår som en naturlig samarbejdspartner.
Biblioteket ledes af lektor Steen Hesager i samarbejde med Mette Trøjgaard Nielsen og Lars Ovesen fra Næstved Bibliotek og Borgerservice. Samarbejdet giver mulighed for hurtig og effektiv fremskaffelse af materialer fra andre biblioteker.
Nyttige links fra biblioteket
IT-kontoret finder du på Balkon-etagen i lokale A340
Vi hjælper dig med
• Hardware og software
• Kopi- og printere
• Netværk - herunder trådløst
Har du brug for IT-vejledning, så henvend dig på IT-kontoret, som gerne hjælper dig.
• Netværk - herunder trådløst
• Systemopsætning og ghostning
• Installation og opdateringer af programmer
• Udlevering af personlige bærbare computere - medarbejdere
• Udlån af bærbare computere til elever (udlånes fra modul til modul)
• PC-bruger-oprettelser til elever og ansatte, herunder printkonto
• Vejledning omkring EduLife, Google Drev/ -Mail/ -Kalender
• Udlevering af password – EduLife, Lectio, Uni-login, PC-login, Printkonto m.m.
• Oprettelse af adgang til UNI-C
• Hjælp i Office-pakken
• Hjælp i Lectio
• Redigering af skolens hjemmeside
• Alt A/V udstyr
Kantinen er dagligt åben kl. 7.45-9.50 og 10.30-13.45
Kantinens tlf. 55 75 69 30
Kantinen ligger i terrænplan over for biblioteket (K132). Den ledes af Mark Klausholm og drives ud fra en målsætning om sunde kostvaner.
Alle rydder op efter sig selv efter nedenstående regler:
- Service må ikke fjernes fra kantinen
- Brugt service sættes på bakker på de centralt placerede vogne.
- Affald lægges i affaldssække
- Stolene sættes op under bordene efter brug
- Kantinen har ikke plads til alle elever på én gang. Det forventes derfor, at man ikke "holder" på sin plads hele spisefrikvarteret.
Til opretholdelse af de ovenfor anførte ordensregler, etableres en klasseturnusordning, hvor klasserne efter tur fører tilsyn med oprydningen.
Se Fødevareministeriets smileyordning her.