Information til forældre

D. 23. maj 2019 kl. 19.00 inviteres du og dine forældre til et kort velkomstmøde. Der vil være et kort oplæg om NGH, om det samlede skoleforløb, herunder om opbygning af uddannelserne og  valg af studieretninger på STX og om valg af fagpakker på HF. Derefter er der mulighed for at tale med skolens ledelse og vejledere. 

Læs mere om uddannelsen, samarbejde om klasserne samt praktiske informationer.

Samarbejde om klasserne

Til hver klasse hører et lærer-team. Et team består af to lærere, der som udgangspunkt er faglærere. Lærer-teamet følger eleverne i hele skoleforløbet og afholder regelmæssige udviklingssamtaler med dem.

Forsikringer
Udgifter

I løbet af uddannelsen vil der være nogle udgifter til blandt andet bøger, kopier/print og studieture, som eleverne selv skal betale.

Fester

Reglerne for festerne på NGH er aftalt i det lokale SSP+ samarbejde (samarbejde mellem skoler, socialmyndigheder og politi), for at vi i fællesskab på ungdomsuddannelserne kan skabe sikre og trygge rammer for eleverne. 

Skolens fester planlægges i fællesskab mellem skolens ledelse og elever. Det er elevernes festudvalg, RUTH, som er ansvarlige for gennemførelsen af festerne, dvs. at engagere bands og dj, samt at indkøbe øl og sodavand. Derudover er der gratis vand til alle hele aftenen. Det er ikke tilladt at ryge til festen. 

Billetter
Festerne afholdes som lukkede arrangementer, hvor der kun kan købes billetter til i en begrænset periode op til en uge før festen. Køb af billet annonceres via skolens intranet. 

Eleverne køber billetter elektronisk via skolens hjemmeside (Safeticket). Der skal ved adgangen forevises gyldigt studiekort og billet. Der kan ikke købes billetter ved indgangen, og man kan heller ikke få adgang, hvis studiekortet er blevet væk. Ved årets første fest bliver alle 1.års-elever krydset af på særlige deltagerlister, da studiekortene endnu ikke er blevet udleveret. 

Til festerne deltager altid fire-seks af skolens lærere, professionelle vagter, rektor Susanne Stubgaard og uddannelseschef Jon Hestbech. 

Gode og sjove fester
Normalt er der fire fester i løbet af et skoleår. Første fest er i forbindelse med idrætsdagen i august/september, anden fest er i november, tredje fest er i februar/marts og fjerde fest er en temafest i april/maj.

For at sikre gode og sjove fester opfordrer ungdomsuddannelserne i Næstved til, at I som forældre bakker op om de unge mennesker og tænker på fx sikker transport til og fra festen og at eventuelle før-fest- arrangementer foregår i trygge og velkendte omgivelser, gerne med spisning, da skolerne ikke sælger mad til festerne. 

For jeres børn/de unge mennesker er det en stor fest på deres ungdomsuddannelse, og det er vigtigt, at de får en god oplevelse med deres klassekammerater. 

På NGH har vi også et forældrekorps, som står i baren til skolens elevfester. 

 

Forældre i baren

 For at øge samarbejdet mellem forældre og skole, har NGH et forældrekorps, der varetager salg i baren ved festerne.
Det er hensigten, at der skal være ca. 10 forældre til stede til hver fest, så der er fem forældre i hver af de to barer. 

Alle interesserede forældre må meget gerne sende en mail til uddannelseschef Jon Hestbech på nghjh@naestved-gym.dk

Det gælder også, hvis du har spørgsmål til ’forældre i baren’. 

 

Rusmiddelstrategi

Skoler og ungdomsuddannelser i Næstved Kommune har udarbejdet fælles rusmiddelstrategi for at sikre at flest muligt unge gennemfører en uddannelse.Strategien kan du læse her.